Thursday, May 20, 2010

cubaan syaitan dan iblis untuk menumpaskan saya

hujan kota kemuning.tiada aktiviti kami pergi menunjal.dah siap haus minum air.am bukak cerita hantu.yu mula2 bahan am join sama tanda dia juga seorang bomoh.aku bodoh hantu.dengar sambil sedikit meremang.

dua pagi aku gerak balik ss19 naik jetski dalam hujan renyai2.otak aku cuba menyakat,"eh apa berat motor ni?".aku jawab,"ah dah lama xservis memang la berat.meletup pun boleh".cuba menjauhkan diri dari terfikir pasal hantu.

sampai rumah mandi solat tidur.lepas tu aku mimpi.sial punya mimpi.

dalam mimpi tu ada orang mintak tolong aku supaya tahan satu setan ni untuk satu malam.aku iyakan aje.die terikat tapi tangannya sedikit bebas.berlakulah pergelutan yang mana aku gigit jari dia kuat2.hitam atau biru pekat aku xpasti.liat macam getah.sampai satu saat nak putus jari dia aku gigit tapi aku tahan.sebab entah macam mana aku rasa aku kenal dan dia aku xnak cederakan dia.sekali tu macam betul2 nak putus aku terjaga.

celik mata gelap aku picit lampu jam.4.50 pagi..ptuihh!mulut aku loya lidah aku kebas.gila apa ni.mula2 aku cuak normal.tapi aku cuak tingkat tinggi sebab teringat apa yang aku buat siang tadi.cis.

apa aku buat siang tadi?haaa..aku tengok arrival series.aku ni lembab sikit baru tengok.itupun yu bagitahu.tapi aku fokus tengok.ralit.xbercampur aku dgn yu & am pomen basikal kat belakang.dalam series tu cerita pasal macam mana setan sesatkan kita,mind control,kita tengah dikawal dan macam2 pendedahan.sebenarnya aku dah lama tahu benda lebih kurang macam ni.aku sekolah agama.tapi ni dalam penyampaian yang berbeza.sambil tu aku berfikir,"celaka punya setan.bukan main meluas lagi plan kau.teliti.tapi sekarang aku dah tahu.haha.aku xtertipu.haha".

ok tang ni yang buat aku cuak tingkat tinggi.masa aku sedar dari mimpi tu aku banyak berfikir.sebab apa aku mimpi macam tu.datang lah idea cergas dari sudut lipatan ke 32 otak aku mengatakan bahawa "sebab kau dah tahu banyak pasal taktik2 & plan setan.kau kata kau takkan tertipu.sekarang setan dah bengang dengan kau.die nak kacau kau."

ah sudah.apahal pulak.aku bukan power pun.pergi la bengang dengan tamar jalis ke.tok imam power ke.harun din ke.ni aku pulak.pada masa yang sama sudut lipatan ke 17 bagitahu, "kau ingat x cerita kenapa setan x kacau pak imam & orang yang jahil.die kacau orang yang tengah2?".sial punya nombor 17.

ah kacau la.aku ada tuhan.meh2.xlama lepas tu aku sedar aku terlalu banyak berfikir.dan jelas kesan tengok arrival tu.tapi kalau betul2?haha.lantak kau lah setan.lepas subuh aku sambung tidur.

No comments:

Post a Comment