Saturday, December 19, 2009

stairway to heaven

bila aku balik bercuti,yg paling ditunggu2 adalah lunch.layan siot..tp since rumah kampung ni papan x papan sgt,die jd panas kalau siang.xde air circulation sgt kot.hobi aku plk mkn depan tv.nk mkn btol2 dpn tv,kt tgh2 rumah tu panas.tv kt dapur xde astro.mcm mane nk tgk tom tom bak (rancangan merosakkan akhlak kanak2).solution nya,aku mkn atas tangga.bleh dpt angin dari pintu bwh.atas simen pn sejuk la sikit.duduk atas 3rd anak tangga,pinggan atas 4th anak tangga.mkn punya mkn, mak aku sound;

"kau ni.asyik mkn kt tgh2 tangga aje.xbaik.nnt buat kerja separuh jalan".

nnt buat kerja separuh jln?dlm makna tu.aku tercengang.masa tu otak aku xbleh focus kt tv,berfikir semua kerja2 separuh jln yg telah aku gagal sempurnakan.byk jgk.org jenis ape aku ni.bahaya btol.aku xnak dh buat kerja separuh jalan.cuba lg boleh.klu xboleh jgk tu kira separuh jln ke lbih sikit dari separuh?eh mak aku ni..terus berfikir smbil mkn.tp 2 pinggan jgk la aku mkn.besoknye aku mkn lg atas tangga.dh panas,nk buat mcm mana.buat apa aku berusaha bersungguh mkn dlm kepanasan.itu yg terbaik!

1 comment: